zaterdag 16 juli 2011

D






Qredits
Microkrediet in Nederland

Deelnemersplan



Inhoud




                                   



1.      De ondernemer

1.1.     Persoonlijke gegevens


Gegevens ondernemer

Naam

Geslacht

Postcode

Woonplaats

Land

Telefoon

Mobiel

E-mail

Geboortedatum

Nationaliteit

Burgerlijke staat
0              Alleenstaand
0              Gehuwd in gemeenschap van goederen
0              Gehuwd onder huwelijkse voorwaarden
0              Samenwonend
0              Geregistreerd partnerschap
0              Gescheiden
Thuiswonende kinderen

Leeftijden kinderen

BSN (sofinummer)



Komt u uit een ondernemersgezin?                       0 Ja         0 Nee
Bent u eerder ondernemer geweest?                    0 Ja         0 Nee
Gegevens partner

Naam partner

Geboortedatum partner



Heeft u een zakelijke partner?                                 0 Ja         0 Nee
Gegevens  zakelijk partner

Naam

Geslacht

Geboortedatum






Opleiding
Diploma
0              Voortgezet onderwijs
0 Ja         0 Nee
0              LBO
0 Ja         0 Nee
0              MBO
0 Ja         0 Nee
0              HBO
0 Ja         0 Nee
0              WO
0 Ja         0 Nee




<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>


-
-
-
-
-
-



1.2.     Persoonlijke motieven en doelstellingen

Hierin beschrijft u waarom u een onderneming wilt beginnen. Wat maakt u enthousiast? Overziet u alle consequenties? Hoe is het met de thuissituatie, staan die achter uw ondernemingsplannen?



  



1.3.     Persoonlijke kwaliteiten


Geef een eerlijk beeld van uw persoonlijke sterktes en zwaktes. Zwakheden benoemen is niet zwak. Integendeel: de ondernemer die zijn zwakke kanten kent zal ervoor zorgen dat hij zich op die punten verbetert of dat anderen ze compenseren.

Om (meer) inzicht te krijgen in uw sterke en zwakke punten kunt u een ondernemerstest invullen. De uitkomst van de ondernemerstest laat zien hoe u scoort op uw ondernemers-competenties.

Ondernemerstest

Voor een betrouwbaar inzicht in mijn kwaliteiten als ondernemer heb ik een ondernemerstest gedaan.
0 Ja*     
0 Nee

* Uitslag ondernemerstest bijvoegen.


Ik denk dat mijn sterke en zwakke punten als volgt zijn:



Sterke punten
Zwakke punten
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-







2.      Het Marketingplan

2.1.     De onderneming


Onderneming

Handelsnaam

Inschrijvingsnummer KvK

Rechtsvorm
0              Eenmanszaak
0              VOF
0              Besloten Vennootschap (B.V.)
0              Naamloze Vennootschap (N.V.)
0              Vereniging
0              Stichting
0              Maatschap
0              Coöperatie
0              Onderlinge Waarborgmaatschappij
0              Commanditaire Vennootschap (C.V.)
Notaris

Wie doet de administratie?

Tarief omzetbelasting

Frequentie van betalen omzetbelasting

BTW nummer   

Leveringsvoorwaarden geregeld?

Vergunningen  
0 Niet vereist
0 Wel vereist, (nog) niet verkregen; 
     -
     -
0  Verkregen vergunningen
     -
     -
Subsidies

Verzekeringen geregeld               
0 Nee 
0 Ja, namelijk:



2.2.     Idee




2.3.     De markt

2.3.1   De markt in beeld


Trends en ontwikkelingen (Algemeen)



Trends en ontwikkelingen (Specifiek)




2.3.2   Doelgroepen

Het is belangrijk om uw doelgroep zo nauwkeurig mogelijk te definiëren. Bijvoorbeeld: bedrijven in Nederland met 10 tot 50 werknemers. Of tweeverdieners van 25 tot 35 jaar.


2.3.3   Concurrentie

Wie zijn uw concurrenten? Unieke producten en diensten zijn zeldzaam. Dus concurrenten zijn er altijd. Een goed ondernemingsplan bevat daarom altijd een concurrentieonderzoek.





2.4.     Bedrijf en product in de markt


Intern (uw bedrijf)
Extern (de markt)
Strength (sterktes)
Weakness (zwaktes)
Opportunities (kansen)
Threats (bedreigingen)




Hoe ga ik hiermee om?
Hoe ga ik hiermee om?
Hoe ga ik hiermee om?
Hoe ga ik hiermee om?






 




2.5.     De marketing mix


2.5.1   Product




Product staat voor meer dan alleen uw product of dienst. Wat is de toegevoegde waarde? Welk probleem lost het op? Denk ook aan verpakking, garantievoorwaarden, uitstraling en merk.

2.5.2   Prijs



De prijs zegt iets over het product dat u levert, maar ook over het deel van de markt waar u zich op richt. Met een hoge prijs trekt u een andere doelgroep dan met een stuntprijs.

2.5.3   Plaats



Hier maakt u duidelijk waar u uw bedrijf vestigt of naar wat voor pand u op zoek bent. Gaat u huren of kopen? Start u vanuit huis of kiest u voor een bedrijvencentrum? Beschrijf wat u nodig hebt, zowel in vierkante meters, als qua bereikbaarheid, uitstraling en voorzieningen.

2.5.4   Promotie



Promotie maken kan op allerlei  manieren en via verschillende kanalen. Ook beurzen, nieuwsbrieven of internet zijn mogelijke promotiekanalen.

2.5.5   Personeel



2.5.6   Presentatie





Uitstraling en imago beïnvloeden de keuze van de klant. Laat uw presentatie goed aansluiten bij de rest van uw marketingmix.




2.6.     Doelstellingen (Mijn missie)

2.6.1   Kwantiteit


Probeer zo reëel mogelijk in te schatten hoe groot de omzet is die u verwacht te gaan halen. Welk deel van de markt marktaandeel hoort daarbij in uw 'werkgebied'?




2.6.2   Kwaliteit







3.      Het Financieel Plan



Voor het opstellen van uw financiële plan kunt u gebruik maken van het format op: http://www.qredits.nl/producten/ondernemingsplan

    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
   
    
    
    




4.      Financieringsaanvraag

Om dit ondernemersplan op een goede manier uit te voeren heb ik een zakelijk krediet van Qredits nodig van €               met een aflossingstermijn van            maanden.
















Voor het aanvragen van een zakelijk krediet bij Qredits: www.qredits.nl/qredits-aanvragen
               
























Disclaimer: Qredits draagt er zorg voor om de inhoud van dit sjabloon regelmatig bij te werken of toevoegingen hieraan te maken. Desalniettemin is Qredits niet aansprakelijk voor onjuistheden of onvolledigheden in de aangeboden inhoud. Qredits is op geen enkele wijze aansprakelijkheid voor schade voortvloeiend uit het gebruik van dit sjabloon. Het is de gebruiker slechts toegestaan om dit sjabloon voor eigen gebruik op te slaan, af te drukken en te kopiëren.
Versie 1.0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten