Qredits |
Microkrediet in Nederland |
Deelnemersplan |
Inhoud
1. De ondernemer
1.1. Persoonlijke gegevens
Gegevens ondernemer | |
Naam | |
Geslacht | |
Postcode | |
Woonplaats | |
Land | |
Telefoon | |
Mobiel | |
E-mail | |
Geboortedatum | |
Nationaliteit | |
Burgerlijke staat | 0 Alleenstaand 0 Gehuwd in gemeenschap van goederen 0 Gehuwd onder huwelijkse voorwaarden 0 Samenwonend 0 Geregistreerd partnerschap 0 Gescheiden |
Thuiswonende kinderen | |
Leeftijden kinderen | |
BSN (sofinummer) |
Komt u uit een ondernemersgezin? 0 Ja 0 Nee
Bent u eerder ondernemer geweest? 0 Ja 0 Nee
Gegevens partner | |
Naam partner | |
Geboortedatum partner |
Heeft u een zakelijke partner? 0 Ja 0 Nee
Gegevens zakelijk partner | |
Naam | |
Geslacht | |
Geboortedatum |
Opleiding | Diploma |
0 Voortgezet onderwijs | 0 Ja 0 Nee |
0 LBO | 0 Ja 0 Nee |
0 MBO | 0 Ja 0 Nee |
0 HBO | 0 Ja 0 Nee |
0 WO | 0 Ja 0 Nee |
<><><>>> > | |
- | <><><>>> >- | <><><>>>>
- | <><><>>> >- | <><><>>>>
- | <><><>>> >- | <><><>>>>
1.2. Persoonlijke motieven en doelstellingen
Hierin beschrijft u waarom u een onderneming wilt beginnen. Wat maakt u enthousiast? Overziet u alle consequenties? Hoe is het met de thuissituatie, staan die achter uw ondernemingsplannen?
1.3. Persoonlijke kwaliteiten
Geef een eerlijk beeld van uw persoonlijke sterktes en zwaktes. Zwakheden benoemen is niet zwak. Integendeel: de ondernemer die zijn zwakke kanten kent zal ervoor zorgen dat hij zich op die punten verbetert of dat anderen ze compenseren.
Om (meer) inzicht te krijgen in uw sterke en zwakke punten kunt u een ondernemerstest invullen. De uitkomst van de ondernemerstest laat zien hoe u scoort op uw ondernemers-competenties.
Ondernemerstest | |
Voor een betrouwbaar inzicht in mijn kwaliteiten als ondernemer heb ik een ondernemerstest gedaan. | 0 Ja* 0 Nee |
* Uitslag ondernemerstest bijvoegen.
Ik denk dat mijn sterke en zwakke punten als volgt zijn:
Sterke punten | Zwakke punten |
- | - |
- | - |
- | - |
- | - |
- | - |
2. Het Marketingplan
2.1. De onderneming
Onderneming | |
Handelsnaam | |
Inschrijvingsnummer KvK | |
Rechtsvorm | 0 Eenmanszaak 0 VOF 0 Besloten Vennootschap (B.V.) 0 Naamloze Vennootschap (N.V.) 0 Vereniging 0 Stichting 0 Maatschap 0 Coöperatie 0 Onderlinge Waarborgmaatschappij 0 Commanditaire Vennootschap (C.V.) |
Notaris | |
Wie doet de administratie? | |
Tarief omzetbelasting | |
Frequentie van betalen omzetbelasting | |
BTW nummer | |
Leveringsvoorwaarden geregeld? | |
Vergunningen | 0 Niet vereist 0 Wel vereist, (nog) niet verkregen; - - 0 Verkregen vergunningen - - |
Subsidies | |
Verzekeringen geregeld | 0 Nee 0 Ja, namelijk: |
2.2. Idee
2.3. De markt
2.3.1 De markt in beeld
Trends en ontwikkelingen (Algemeen)
Trends en ontwikkelingen (Specifiek)
2.3.2 Doelgroepen
Het is belangrijk om uw doelgroep zo nauwkeurig mogelijk te definiëren. Bijvoorbeeld: bedrijven in Nederland met 10 tot 50 werknemers. Of tweeverdieners van 25 tot 35 jaar.
2.3.3 Concurrentie
Wie zijn uw concurrenten? Unieke producten en diensten zijn zeldzaam. Dus concurrenten zijn er altijd. Een goed ondernemingsplan bevat daarom altijd een concurrentieonderzoek.
2.4. Bedrijf en product in de markt
Intern (uw bedrijf) | Extern (de markt) | ||
Strength (sterktes) | Weakness (zwaktes) | Opportunities (kansen) | Threats (bedreigingen) |
Hoe ga ik hiermee om? | Hoe ga ik hiermee om? | Hoe ga ik hiermee om? | Hoe ga ik hiermee om? |
2.5. De marketing mix
2.5.1 Product
Product staat voor meer dan alleen uw product of dienst. Wat is de toegevoegde waarde? Welk probleem lost het op? Denk ook aan verpakking, garantievoorwaarden, uitstraling en merk.
2.5.2 Prijs
De prijs zegt iets over het product dat u levert, maar ook over het deel van de markt waar u zich op richt. Met een hoge prijs trekt u een andere doelgroep dan met een stuntprijs.
2.5.3 Plaats
Hier maakt u duidelijk waar u uw bedrijf vestigt of naar wat voor pand u op zoek bent. Gaat u huren of kopen? Start u vanuit huis of kiest u voor een bedrijvencentrum? Beschrijf wat u nodig hebt, zowel in vierkante meters, als qua bereikbaarheid, uitstraling en voorzieningen.
2.5.4 Promotie
Promotie maken kan op allerlei manieren en via verschillende kanalen. Ook beurzen, nieuwsbrieven of internet zijn mogelijke promotiekanalen.
2.5.5 Personeel
2.5.6 Presentatie
Uitstraling en imago beïnvloeden de keuze van de klant. Laat uw presentatie goed aansluiten bij de rest van uw marketingmix.
2.6. Doelstellingen (Mijn missie)
2.6.1 Kwantiteit
Probeer zo reëel mogelijk in te schatten hoe groot de omzet is die u verwacht te gaan halen. Welk deel van de markt marktaandeel hoort daarbij in uw 'werkgebied'?
2.6.2 Kwaliteit
3. Het Financieel Plan
Voor het opstellen van uw financiële plan kunt u gebruik maken van het format op: http://www.qredits.nl/producten/ondernemingsplan
4. Financieringsaanvraag
Om dit ondernemersplan op een goede manier uit te voeren heb ik een zakelijk krediet van Qredits nodig van € met een aflossingstermijn van maanden.
Voor het aanvragen van een zakelijk krediet bij Qredits: www.qredits.nl/qredits-aanvragen
Disclaimer: Qredits draagt er zorg voor om de inhoud van dit sjabloon regelmatig bij te werken of toevoegingen hieraan te maken. Desalniettemin is Qredits niet aansprakelijk voor onjuistheden of onvolledigheden in de aangeboden inhoud. Qredits is op geen enkele wijze aansprakelijkheid voor schade voortvloeiend uit het gebruik van dit sjabloon. Het is de gebruiker slechts toegestaan om dit sjabloon voor eigen gebruik op te slaan, af te drukken en te kopiëren.
Versie 1.0
Geen opmerkingen:
Een reactie posten